Friday, May 4, 2012

Dimana kita di sisi-Nya??


'Kalau kamu hendak tahu, di manakah kamu di sisi Allah, maka lihatlah di mana kamu meletakkan Allah di dalam hati kamu'

petikan dari;
Langit Illahi 3: FANZURU Maka lihatlah
nukilan Hilal Asyraf


dalam sebuah hadis qudsi riwayat Bukhari, Muslim , Tarmizi dan Ibn Majah, Rasulullah S.A.W. bersabda bahawasanya Allah S.W.T. telah berfirman, maksudnya:

Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku di majlis, nescaya Aku juga akan mengingatinya di dalam suatu majlis yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku dengan jarak sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dengan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dengan pantas.


buku ni adik saya yg belikan...dulu saya x pernah nak baca....tp selepas Allah beri saya hidayah-Nya, saya baca....terima kasih Allah...

No comments:

Post a Comment